Mat och konferens

Vad man i övrigt kan sticka ut med i konkurrensen om kunderna och besökarna på konferensanläggningen är maten. Här kan man försöka nischa sig och skapa en linje som är speciell för just er konferensanläggning. Något som är unikt för just er. Det kan till exempel vara mat gjord på råvaror från de egna ägorna. Det är en exklusiv linje som ni garanterat blir ensamma om och man kan också lägga prisnivån i paritet till exklusiviteten.

Man kan välja en annan linje beroende på vilken målgrupp man riktar in sig på. Veganska, ekologiska rätter, japanskt med japansk dukning och möblemang samt speciella te-ceremonier. Bara fantasin sätter gränser för vilken prägel man ska sätta på konferensanläggningens restaurang och matsal. Gör något ovanligt. Ta chansen att nischa er på just detta område.

Maten är central i varje människas liv och det är därför ett enkelt mål att sikta in sig på, enkelt så tillvida att alla måste äta. Lägger man tankeverksamhet på detta område har man mycket att vinna. Nischa er. Fundera igenom vilka resurser som finns i anslutning till anläggningen och vad som är speciellt för ert geografiska område. Hittar ni inget specifikt får ni se till andra resurser. Just maten är en, som man brukar säga, no brainer. Med matsedel och meny kan man göra under med små medel. Förvåna, överraska.

Även dukning och porslin är värt att lägga en extra tanke vid. Med enkla medel kan man göra underverk utan att det behöver kosta så mycket. Smak, känsla. Låt ögat njuta av sitt så får munnen något att prata om efter konferensen. Försumma inte chansen att göra ett gott och bestående intryck hos konferensanläggningens besökare. Det är den bästa marknadsföringen för er fortsatta verksamhet. Metoderna är enkla maten, smaken dofterna, dukningen, detaljerna, specialiteterna, det minnesvärda hos ert koncept. Och återigen, en bild säger mer än tusen ord i marknadsföringen av ert matkoncept.